Menu
Home Tickets

Heropening

Soldaat van Oranje – De Musical op pauze

Gedwongen door omstandigheden hebben wij besloten onze voorstelling te pauzeren totdat het weer verantwoord is om voor voldoende publiek te kunnen spelen. Het virus en de nieuwe routekaart van de rijksoverheid dwingen niet alleen Soldaat van Oranje – De Musical maar ook talloze andere producties tot vergaande maatregelen. Uiteraard geldt dat jouw en onze veiligheid en gezondheid voorop staan. Het telkens opstarten en weer stilleggen van de productie, het keer op keer omboeken van tickets, is noch voor onze medewerkers, noch voor ons publiek een situatie die vol te houden is. Onze voorstelling staat daarom voorlopig op pauze. En dat op de dag dat we eigenlijk tien jaar bestaan, heel surrealistisch en verdrietig. Maar wij doen er alles aan om zo snel mogelijk weer terug te zijn!

Alle ticket, voucher- en tegoedbonhouders ontvangen vandaag persoonlijk bericht. Zodra wij duidelijkheid kunnen verstrekken over de nieuwe speeldata informeren wij jullie via onze social kanalen en onze nieuwsbrief. In de tussentijd houd hoop en blijf gezond!

Mocht u hierover vragen hebben, graag mailen naar: service@soldaatvanoranje.nl

 

Het theater hebben wij volgens het protocol van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD) ingericht, voor uw en onze gezondheid.

Volgens de 1,5 meter maatregelen en recente regels van de veiligheidsregio kunnen we nu in de theaterzaal maar maximaal 250 bezoekers, van onze totale capaciteit van 1.103 stoelen, verwelkomen. Om en om zijn rijen stoelen verwijderd uit de zaal en bij het placeren van de bezoekers worden twee stoelen tussen huishoudens vrijgehouden. Op deze manier kunnen we tussen elk huishouden voldoende afstand houden.

Nieuwe maatregelen omtrent uw bezoek aan de voorstelling

  • Per huishouden maakt u 1 boeking. Indien u de voorstelling met meerdere huishoudens wilt bezoeken, dient u meerdere boekingen te maken.
  • Wij verzoeken u minimaal 60 minuten vóór aanvang aanwezig te zijn.
  • Voer voorafgaand aan uw bezoek de gezondheidscheck uit. Voordat u het parkeerterrein oprijdt, nemen onze medewerkers dit nogmaals met u door.
  • Houd bij aankomst op het parkeerterrein uw bij voorkeur geprinte tickets gereed voor controle door onze medewerkers.
  • Let op, de aanvangstijden van diverse voorstellingen zijn gewijzigd! Controleer altijd de aanvangstijd van de door u geboekte voorstelling.
  • Wij verzoeken u, op dringend advies van de Rijksoverheid, een niet-medisch mondkapje te dragen wanneer u zich verplaatst in de TheaterHangaar.
  • Op verschillende plekken in de foyer en de theaterzaal staan looproutes, afstandsmarkeringen en hygiënepunten aangegeven.
  • De garderobe is gesloten. U kunt uw jas meenemen naar de theaterzaal. Tassen groter dan A4 mogen niet de zaal in.
  • Betalen is alleen met pin en creditcard mogelijk.
  • Op uw ticket staat uw zone vermeld. Deze zone correspondeert met een zone in de foyer. Graag zoveel mogelijk in uw zone verblijven.
  • Vanaf een half uur voorafgaand aan de voorstelling worden de diverse zones omgeroepen. Het is belangrijk dat u gelijktijdig met uw gezelschap de zaal ingaat. Ga, op aanwijzing van onze medewerkers, de rij in vermeld op uw ticket en houd 2 stoelen vrij tussen uw gezelschap en andere bezoekers.
  • Na het eerste deel en na afloop van de voorstelling verzoeken wij u te blijven zitten en de zaal pas te verlaten met uw eventuele jas en eigendommen, op aanwijzingen van de theatermedewerkers. In de pauze is iedereen verplicht de zaal te verlaten. In de foyer verblijft u weer zo veel mogelijk in uw zone.
  • Voor aanvang van de tweede acte volgen we dezelfde procedure als bij de eerste acte. Het kan dan zijn dat u op andere stoelen plaatsneemt dan voor de pauze. Wel in dezelfde rij.

 

Hieronder vindt u antwoord op de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via service@soldaatvanoranje.nl.

Veelgestelde vragen

Kaarten

Hoe kan ik tickets kopen voor Soldaat van Oranje – De Musical?

Soldaat van Oranje – De Musical op pauze

Gedwongen door omstandigheden hebben wij besloten onze voorstelling te pauzeren totdat het weer verantwoord is om voor voldoende publiek te kunnen spelen. Het virus en de nieuwe routekaart van de rijksoverheid dwingen niet alleen Soldaat van Oranje – De Musical maar ook talloze andere producties tot vergaande maatregelen. Uiteraard geldt dat jouw en onze veiligheid en gezondheid voorop staan. Het telkens opstarten en weer stilleggen van de productie, het keer op keer omboeken van tickets, is noch voor onze medewerkers, noch voor ons publiek een situatie die vol te houden is. Onze voorstelling staat daarom voorlopig op pauze. En dat op de dag dat we eigenlijk tien jaar bestaan, heel surrealistisch en verdrietig. Maar wij doen er alles aan om zo snel mogelijk weer terug te zijn!

Alle ticket, voucher- en tegoedbonhouders ontvangen 30 oktober persoonlijk bericht. Zodra wij duidelijkheid kunnen verstrekken over de nieuwe speeldata informeren wij jullie via onze social kanalen en onze nieuwsbrief. In de tussentijd houd hoop en blijf gezond!

Heeft u een ticket, voucher of tegoedbon?

Heeft u een ticket, voucher of een tegoedbon dan heeft u op 30 oktober persoonlijk bericht ontvangen per mail.

Mocht u hierover vragen hebben, graag mailen naar: service@soldaatvanoranje.nl

Kan ik tijdens mijn boeking mijn plekken zelf kiezen in de zaal?

Nee. U kunt een rang aangeven en wordt ingedeeld op basis van volgorde van binnenkomst van voor naar achter. In rang 1 heeft u tevens een keuze tussen zaal beneden en zaal boven. Zaal beneden is dichter bij het toneel en zaal boven iets verder weg voor meer overzicht. Op uw ticket wordt uw rang, rij en zone vermeld. Uw stoel wordt u in de theaterzaal door de theatermedewerkers toegewezen.

Heb ik een vaste zitplaats in de theaterzaal?

Nee, zowel bij aanvang als na de pauze krijgt u door de medewerkers een stoel toegewezen in de zaal. De plaatsen bevinden zich wel in de rij die op uw kaarten staat. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten indien ze gezamenlijk de theaterzaal betreden. Tussen twee boekingen worden steeds twee lege stoelen (volgens de 1,5 meter maatregelen) vrijgehouden. Het is van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen. Na de pauze kan het zijn dat u een andere stoel in dezelfde rij krijgt aangewezen.

Hoe vind ik mijn stoel in de theaterzaal?

Op uw ticket staan zone, rang en rijnummer vermeld. Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling wordt er in de foyer omgeroepen wanneer tickethouders met een bepaalde zone de zaal in mogen. In de zaal bevinden zich vier theatermedewerkers die u naar de juiste rij en stoel begeleiden. De stoel waarop u zit, wordt bepaald op volgorde van binnenkomst in de theaterzaal. Dit geldt ook na de pauze. U heeft dus geen vast stoelnummer. U zit met uw huishouden/boeking bij elkaar indien u samen de zaal betreedt. Is uw zone inmiddels opgeroepen en bent u te laat, dan dient u te wachten tot alle zones zijn opgeroepen en wordt u als laatste geplaatst. Wij adviseren ruim op tijd aanwezig te zijn. Na aanvang van de voorstelling kunnen laatkomers in verband met de draaiende theaterzaal niet nageplaatst worden. Bezoekers dienen te allen tijde de aanwijzingen van de theatermedewerker op te volgen.

Mijn boeking bestaat uit meerdere huishoudens. Kunnen we naast elkaar zitten?

Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Wilt u met meerdere huishoudens naar de voorstelling dan dient u per huishouden een aparte boeking te maken. Mocht u hulp bij uw boeking nodig hebben, dan kunt u contact opnemen via 0900 1324 (45 cpm, bereikbaar ma t/m vr 9.00 – 21.00 en za, zo  van 10.00 – 20.00 uur).

Let op! Mocht blijken dat u een boeking heeft gemaakt, maar toch tot verschillende huishoudens behoort, dan kunnen wij dat niet meer wijzigen in de TheaterHangaar op de dag van de voorstelling zelf. Door het geringe aantal beschikbare plaatsen in de theaterzaal vanwege de 1,5 meter maatregelen, kunnen we u zeer waarschijnlijk niet herplaatsen en kunt u dan de voorstelling helaas niet bezoeken. Ook is er dan geen mogelijkheid tot restitutie of omboeken. U dient dan een nieuwe boeking te maken.

Waar wordt mijn ticket gecontroleerd?

De kaartcontrole vindt plaats vóórdat u het parkeerterrein oprijdt, bij de slagbomen bij de parkeerwachten. Op deze plek vindt ook de reguliere gezondheidscheck (zie hieronder vermeld) plaats die het RIVM voorschrijft. Gelieve de tickets indien mogelijk uit te printen. I.v.m. de 1,5 meter moet het ticketbewijs aan de parkeerwachter overhandigd worden voor de controle/scan.

Wij willen met de familie of vriendengroep naar de voorstelling. Kan dit?

Reguliere verkoop tijdelijk gepauzeerd

In onze huidige speelperiode t/m februari zijn momenteel weinig tickets beschikbaar. Wij willen onze voucher-/tegoedbonhouders, die vaak al meerdere keren zijn omgeboekt, als eerste de mogelijkheid geven een nieuwe datum te kiezen. Daarom is de reguliere ticketverkoop tijdelijk gepauzeerd. We informeren u uiteraard zo snel mogelijk als de ticketverkoop weer open gaat middels de nieuwsbrief en social media. Wij hopen op uw begrip en verwelkomen u te zijner tijd van harte in onze TheaterHangaar!

Heeft u een voucher of tegoedbon?

Heeft u een voucher of een tegoedbon dan kunt u deze nog steeds verzilveren via de link in uw reeds ontvangen e-mail. De voorstellingen gaan vooralsnog door zoals aangegeven in de kalender van deze link. De extra voorstellingen – exclusief voor voucher-/tegoedbonhouders – zijn daarin ook toegevoegd. Mocht u hierover vragen hebben, graag mailen naar: service@soldaatvanoranje.nl

U dient per huishouden een aparte boeking te maken. U kunt maximaal 6 tickets per boeking online bestellen. Voor boekingen van 7-10 personen kunt u contact opnemen met het servicenummer in uw mail of met 0900 1324 (45 cpm, bereikbaar ma t/m vr 9.00 – 21.00 en za, zo  van 10.00 – 20.00 uur). Vanaf 10 personen kunt u mailen naar: groepen@soldaatvanoranje.nl

Tickets via doorverkoop Marktplaats of Topticketshop

Helaas worden er nog steeds tickets doorverkocht via bijvoorbeeld marktplaats of topticketshop. Hierdoor zijn valse kaarten in omloop of betaalt u hogere prijzen.  Koop alleen via de officiële kanalen soldaatvanoranje.nl en 0900 1324 (45cpm). Mocht u kaarten via een doorverkoper hebben gekocht, dan kunnen wij de toegang tot de voorstelling niet garanderen. Wij bieden geen mogelijkheid tot restitutie of omboeken aangezien u niet bij ons heeft geboekt. Neem contact op met de partij waar u de kaarten heeft gekocht.

 

Is de TheaterHangaar toegankelijk voor mindervalide gasten?

Ja. Bekijk voor alle informatie: https://www.soldaatvanoranje.nl/mindervaliden/. Theatermedewerkers houden 1,5 meter afstand bij het begeleiden van mindervalide gasten. Mindervalide gasten nemen altijd een eigen vaste begeleider mee.

Worden er busarrangementen aangeboden?

Voor een overzicht van de busmaatschappijen die een arrangement aanbieden kunt u kijken op deze pagina

Kan ik een zakelijk arrangement reserveren?

Kijk voor meer informatie op deze pagina

Maatregelen Coronavirus

Is een mondkapje verplicht?

Wij verzoeken u, op dringend advies van de Rijksoverheid, een niet-medisch mondkapje te dragen wanneer u zich verplaatst in de TheaterHangaar.

Is de pendelservice vanaf station Leiden beschikbaar en hoe werkt dit?

Ja, u kunt de pendelservice via deze link boeken volgens de officiële openbaar vervoer voorwaarden.

Zijn de toiletten beschikbaar?

Ja, de toiletten zijn beschikbaar en worden regelmatig schoongemaakt. Ook hier wordt de 1,5 meter afstand gehandhaafd. Handgels/desinfectie punten zijn aanwezig vóórdat u de toiletten binnengaat en als u de toiletten verlaat.

Kan ik contant betalen in de TheaterHangaar?

Nee, het is alleen mogelijk om met PIN te betalen. Dit geldt ook voor de bar en het restaurant.

Kan ik een hapje eten voor of na mijn bezoek?

Het restaurant Noordeinde is geopend. U dient vooraf uw aanbetalingsvoucher te reserveren tijdens het boeken van tickets. U dient uw tickets per huishouden te boeken. Indien u tijdens het reserveren van uw tickets uw lunch/diner boekt, wordt u bij elkaar aan tafel geplaatst aangezien uw boeking, uw huishouden betreft. Indien u lunch/diner los boekt van uw tickets dient u ook per huishouden te reserveren. U wordt dan ook per huishouden aan een tafel geplaatst. Het is niet mogelijk om zonder ticket voor de voorstelling gebruik te maken van het restaurant.

Kan ik iets drinken in de foyer tijdens mijn bezoek?

De bar is geopend. Bij het bestellen van uw ticket kunt u ook een pauze-arrangement vooraf reserveren. Bij aankomst in het theater is het ook mogelijk om uw drankje voor in de pauze vooraf te bestellen.

Ook hier gelden uiteraard weer de 1,5 meter maatregelen. Als u een drankje heeft besteld, wordt uw zitplaats toegewezen.

Na afloop van de voorstelling is de bar gesloten en kunt u niks meer nuttigen.

Is er voldoende zitgelegenheid in de foyer?

Er is voldoende zitgelegenheid in de foyer. Deze stoelen kunt u niet vooraf reserveren.

Mag ik opstaan tijdens het slotapplaus?

Ja dat is mogelijk. Het is niet toegestaan om te joelen, roepen, fluiten of anderszins. Nadat de acteurs het toneel hebben verlaten dient u weer plaats te nemen en de aanwijzingen van de theatermedewerkers op te volgen. Het verlaten van de zaal gebeurt per rij op aanwijzingen van de theatermedewerkers. Het is niet mogelijk om de zaal te verlaten tijdens het slotapplaus.

Kan ik na de voorstelling nog even napraten/drankje doen in de foyer?

Na de voorstelling kan er geen consumptie genuttigd worden. Wij verzoeken alle bezoekers het gebouw te verlaten na de voorstelling. Houd rekening met de 1,5 meter afstand tot elkaar, ook op het parkeerterrein.

Kan ik de zaal direct na het eerste deel of direct na het einde van de voorstelling verlaten?

Wij verzoeken u te blijven zitten totdat u op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten. Het verlaten van de zaal gebeurt per rij op aanwijzingen van de theatermedewerkers.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?

Ja, dit is mogelijk, maar u kunt dan niet meer terug de zaal in. Neem daarom ook uw persoonlijke spullen mee. U dient de zaalwacht te vragen om instructies en u wordt onder begeleiding naar de foyer gebracht. Let op het passeren in de rij op de afstand tot andere bezoekers en loop zijwaarts met uw rug naar uw rijgenoten. Draag eventueel een mondkapje. U kunt de zaal niet verlaten tijdens de slotscène.

Is er een pauze?

Ja. Daarbij is het verplicht dat na de aankondiging, alle bezoekers, met jas en eigendommen, de theaterzaal verlaten. Het verlaten van de zaal gebeurt per rij op aanwijzingen van de theatermedewerkers. Na de pauze wordt hetzelfde principe gehanteerd als bij de placering voorafgaande aan de voorstelling. U dient er rekening mee te houden dat u andere stoelen in dezelfde rij krijgt toegewezen in de tweede acte. Zorg ervoor dat u als huishouden=boeking gezamenlijk de theaterzaal betreedt en anders wacht u totdat uw gezelschap compleet is.

Hoe lang duurt de pauze?

Door de nieuwe maatregelen kan het zijn dat de pauze wat langer duurt, een half uur tot 45 minuten.

Vanaf welk moment zijn de zaaldeuren van het theater geopend?

Dertig minuten voor aanvang.

Hoe laat voor aanvang moet ik aanwezig zijn in het theater?

U dient minimaal 1 uur voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn in de TheaterHangaar. Houd rekening met extra tijd voor de ticket/gezondsheidscheck bij de parkeerwachters.

Wat zijn de aanvangstijden en de duur van de voorstelling?

In verband met de aangepaste maatregelen verzoeken wij bezoekers 1 uur voor aanvang aanwezig te zijn.

Woensdagmatinee 13:30 of 14:00 uur (kijk op uw ticket voor de juiste tijd)
Woensdag t/m vrijdagavond 19:30 uur

Zaterdagmatinee 13:30 uur
Zaterdagavond 19:30 uur

Zondagmatinee 14:00 uur

De voorstelling duurt 2 uur en 55 minuten exclusief een pauze van 30 tot 45 minuten.

 

Is de garderobe geopend?

Nee, de garderobe is gesloten. Gasten mogen jassen meenemen de zaal in. Tassen groter dan een A4 mogen niet mee de zaal in.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt na de ticket- en gezondheidscheck bij de parkeerwachten op de parkeerplaats van de TheaterHangaar zelf een plek voor uw auto kiezen, waarbij u altijd links én rechts van uw auto een parkeerplaats vrijhoudt.

Hoe laat is de TheaterHangaar geopend?

Woensdag matinee 12:00 uur

Woensdag t/m vrijdagavond 17:00 uur

Zaterdagmatinee 11:30 uur

Zaterdagavond 17:00 uur

Zondagmatinee 12:00 uur

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidige uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren.

Hiernaast kunnen we mededelen dat we geen gebruik maken van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’.

Hoeveel bezoekers laten jullie toe in de zaal?

Volgens de 1,5 meter maatregelen ene de recente regels van de veiligheidsregio, kunnen wij nu tot 19 oktober minder dan 25% van de standaard capaciteit (1103 stoelen) toelaten, dat zijn maximaal 250 bezoekers per voorstelling.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zaal eruit?

In de zaal hebben we om-en-om een hele rij stoelen verwijderd. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Tussen elk huishouden=boeking worden steeds twee stoelen vrijgehouden. Het is van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen.

Hoe wordt de TheaterHangaar schoongemaakt?

De reguliere schoonmaak vindt plaats in de pauze en na elke voorstelling, plus extra schoonmaakmomenten bij hand-contactpunten zoals deurgrepen, balies en armleuningen. In de looproute naar de theaterstoelen is rekening gehouden met zo min mogelijk contactpunten.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Nee, dit is niet verplicht. Op dringend advies van de Rijksoverheid, verzoeken wij u een niet-medisch mondkapje te dragen wanneer u zich verplaatst in de TheaterHangaar.

Zijn er mondkapjes beschikbaar?

Nee, in principe niet, wij adviseren onze bezoekers deze zelf mee te nemen indien gewenst. Bezoekers zijn hiervoor zelf verantwoordelijk. Voor noodgevallen zijn mondkapjes beschikbaar.

Wat houdt de gezondheidscheck in?

Bij aankomst bij de parkeerwachters wordt een aantal standaard vragen gesteld met betrekking tot de gezondheid van het gehele gezelschap. Wanneer één van de vragen met ja wordt beantwoord dan wordt het hele gezelschap de toegang tot de TheaterHangaar ontzegd. Dit kan ook gebeuren als de theatermedewerker twijfelt. Hiervoor gebruiken we de gezondheidscheck die is opgesteld door het RIVM.

 

Kan mij de toegang tot de TheaterHangaar geweigerd worden?

Bij het kopen van een ticket gaan bezoekers, in aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Volgens de RIVM-richtlijnen worden bezoekers geacht thuis te blijven bij gezondheidsklachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest of verhoging. Onze medewerkers zullen bij aankomst een controlegesprek voeren met bezoekers om in te schatten of er gezondheidsrisico’s zijn. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van een theatermedewerker op de dag van de voorstelling een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw en de voorstelling geweigerd worden.

Zie hier meer informatie over onze gezondheidscheck

Ik of iemand uit mijn gezelschap heeft gezondheidsklachten, wat nu?

Indien u een van de vragen van de gezondheidscheck met ja kan beantwoorden, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, uiterlijk vóór 11:00 uur op de dag van de voorstelling. In de servicemails die u voorafgaande aan uw bezoek heeft ontvangen, staan de details over de gezondheidscheck en hoe u ons kunt bereiken. Het is daarom belangrijk dat u een geldig e-mailadres opgeeft tijdens uw bestelling. Na 11.00 uur op de dag van de voorstelling is het omboeken van tickets niet meer mogelijk. Op de dag van de voorstelling kunnen wij uw e-mail niet behandelen, neem contact met ons op via het telefoonnummer vermeld in uw servicemail.

 

Hoe beweegt het publiek zich door de TheaterHangaar? Welke maatregelen zijn er getroffen met betrekking tot afstand en extra hygiëne?

In de theaterzaal is de rij voor u en achter u verwijderd uit de zaal. Bovendien zitten er altijd twee stoelen tussen huishoudens=boekingen. Waar mogelijk is eenrichtingsverkeer van binnenkomst TheaterHangaar tot in uw theaterstoel. Bij de kassa, merchandise balie en bars zijn spatschermen geplaatst. Desinfecteerpompjes zijn op veel plekken aanwezig. Stickers op diverse plekken herinneren u eraan elkaar de ruimte te geven en 1,5 meter afstand te houden. Wij zorgen ervoor dat deuren in het gebouw zoveel mogelijk openstaan, zodat u als bezoeker zo min mogelijk deurklinken of armleuningen hoeft aan te raken. De ticket- en gezondheidscheck vindt op 1,5 meter afstand plaats bij de parkeerwachten voordat u het parkeerterrein oprijdt. U kunt na deze checks zelf een parkeerplaats op het parkeerterrein kiezen, waarbij u altijd links én rechts van uw auto een parkeerplaats vrijhoudt. We vragen onze bezoekers om zelf ook goed op te letten en altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.