Tickets

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar [email protected].

Vouchers

Waar kan ik mijn openstaand tegoed vinden?

Via uw account kunt u een eventueel openstaand tegoed inzien. U logt in met het e-mailadres dat u tijdens de bestelling heeft opgegeven. Klik hier voor toegang tot uw account.

In de webshop kunt u in de stap samenvatting van het bestelproces uw tegoed verzilveren nadat u bent ingelogd. Uw openstaand tegoed wordt automatisch getoond als u bent ingelogd.

Heeft u kaarten via Eventim gekocht log dan in in uw account via eventim.nl

Heeft u een tegoed van een voorstelling voor januari 2024, neem dan contact op via [email protected]

Ik heb een vraag over mijn voucher, openstaand tegoed of een door COVID-19 geannuleerde voorstelling?

Neem contact op via [email protected].

Kaarten

Zitten we naast elkaar?

De zaal is ingedeeld in een even en oneven kant. Dat betekent dat bijvoorbeeld stoel 1 en 3 of stoel 2 en 4 naast elkaar zijn.

Waar kan ik mijn extra’s zoals een parkeerkaart, lunch, diner, pauze-arrangement of programmaboek bestellen?

Extra’s zoals een lunch, diner, pauze-arrangement, programmaboek of parkeerkaart kunt u via deze pagina bestellen.

Wij willen 10 of meer tickets reserveren. Hoe kunnen we dat doen?

Tickets voor méér dan 10 personen kunt u boeken op de pagina Groepen 10+.

Kan ik mijn eigen plaatsen selecteren?

Ja, dat is mogelijk. Mocht u hier niet uitkomen dan kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via 0900 1324 € 0,45 pm (dagelijks van 14.00 – 19.00 uur)

Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?

Deze kunt u uitsluitend telefonisch reserveren via 0900 1324  € 0,45 pm (dagelijks van 14.00 – 19.00 uur).

Hoe koop ik tickets?

Op de pagina Tickets vindt u alle informatie over het online of telefonisch boeken van tickets mét en zonder arrangement.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Klik hier voor de betreffende informatie.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

Uw bestelling kunt u terugvinden in uw account. U logt in met het e-mailadres dat u bij de bestelling heeft opgegeven. Mocht u uw wachtwoord zijn vergeten dan kunt u deze opnieuw aanvragen. Klik hier om naar uw account te gaan. Komt u er niet uit? Neem dan per email contact op via [email protected].

Indien u tickets via Eventim heeft geboekt dan neemt u contact op met hen via: 0900-5001353 of via [email protected].

Is het nodig om mijn tickets te printen?

Mocht u de tickets op uw mobiele telefoon hebben en de barcode/ QR-code is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf uw mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de tickets te printen en deze bij de toegangscontrole te tonen.

Betaal ik service en/of transactiekosten?

De prijzen zijn incl. btw en servicekosten per kaart en excl. verzendkosten per bestelling: € 2,95 voor verzending per post binnen Nederland / e-tickets kosteloos.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde tickets?

De tickets of e-tickets zijn direct beschikbaar in uw account na de bevestiging van de boeking of enkele werkdagen later per post als u dat heeft aangegeven.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Tickets kunnen niet geruild of geannuleerd worden. Heeft u tickets voor een voorstelling van meer dan 30 dagen van te voren, dan mag onder bepaalde omstandigheden hiervan afgeweken worden. Log in in uw account om te bekijken of de mogelijkheid tot ruilen beschikbaar is. U kunt ook contact opnemen via [email protected].  Mocht u zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebben dan kunt u nagaan bij uw verzekeringsmaatschappij of zij u compenseert.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Hoe kan ik telefonisch reserveren vanuit het buitenland?

Reserveren vanuit het buitenland: +31 (0)88 123 24 24 (bereikbaar dagelijks van 14.00 – 19.00 uur)

Voorstelling

Mag er tijdens de voorstelling gefotografeerd worden, mogen er opnames gemaakt worden?

Het is niet toegestaan tijdens de voorstelling in de zaal foto-, film- en geluidsopnames te maken.

Moet mijn telefoon helemaal uit tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling uw telefoon aan te laten staan, ook trilstand kan storing veroorzaken bij de apparatuur van het theater.

Wat is de adviesleeftijd voor kinderen?

De adviesleeftijd voor het bezoeken van Soldaat van Oranje – De Musical is vanaf 12 jaar. Het is helaas niet toegestaan baby’s en peuters tot 4 jaar bij de voorstelling aanwezig te laten zijn.

Wordt er rook/damp gebruikt in de voorstelling?

Tijdens verschillende scènes in Soldaat van Oranje – De Musical komt rook en damp vrij. Als u last heeft van COPD/astma dient u hier rekening mee te houden.

Wat zijn de begin- en eindtijden van de voorstelling?

  • De avondvoorstelling (wo t/m za) begint om 19.30 uur.
  • De matineevoorstelling (wo t/m za) begint om 13.30 uur.
  • Op zondag begint de voorstelling om 14.00 uur.

De voorstelling duurt 2 uur en 55 minuten exclusief een pauze van 30 minuten.

Hoe lang duurt de pauze?

Halverwege de voorstelling is er een pauze van 30 minuten.

Is het mogelijk naar het toilet te gaan tijdens de voorstelling?

Tijdens de voorstelling is het niet mogelijk de theaterzaal te betreden. Dit houdt in dat u de zaal kunt verlaten voor een toiletbezoek, maar hierna niet meer terug de zaal in kunt gaan. Dit kan pas weer na de pauze.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Ivm de draaiende theaterzaal kunnen bezoekers die na aanvang van de voorstelling arriveren pas na de pauze plaatsnemen.

Theaterhangaar

Ik had al een parkeerkaart gekocht, kan ik die gebruiken?

U dient een parkeerkaart aan te schaffen voor de door u gekozen voorstellingsdag via deze pagina.

Is de pendelservice vanaf station Leiden beschikbaar en hoe werkt dit?

De pendelservice is beschikbaar en kan op een later tijdstip geboekt worden. Klik hier voor meer informatie.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt direct naast de TheaterHangaar parkeren. Een parkeerkaart kunt u via deze pagina boeken of via de servicemail die u voorafgaand aan de voorstelling ontvangt. Deze parkeerkaart kost  €  7,75 exclusief verzendkosten. Ook kunnen parkeerkaarten op locatie bij de parkeerwachters gekocht worden via pin of creditcard. Op locatie betaalt u € 10,00  per parkeerkaart.

De parkeerplaats van het theater heeft een aantal parkeervakken voor mindervaliden, vlakbij de ingang van het theater. Op vertoon van een mindervaliden parkeerkaart kunt u gratis parkeren.

Er is één laadpaal aanwezig.

Is er een pauze?

Ja, 30 minuten.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zaal eruit?

In het bestelproces krijgt u de zaalplattegrond te zien.

Hoe kan ik met het theater contact opnemen?

Contactgegevens staan vermeld op de pagina Contact.

Wat is de routebeschrijving naar TheaterHangaar?

Adres en routebeschrijving vindt u op de pagina Bereikbaarheid.

Wat zijn de algemene bezoekersvoorwaarden?

Hier kunt u onze algemene bezoekersvoorwaarden inzien.

Wat zijn de openingstijden van het parkeerterrein, de TheaterHangaar, de theaterkassa en het restaurant?

De openingstijden staan vermeld op de pagina van de TheaterHangaar.

Met wie kan ik contact opnemen wanneer ik iets ben verloren?

Gevonden voorwerpen bij TheaterHangaar op iLost

Wat zijn de mogelijkheden betreffende afzetten voor de deur?

Het is mogelijk om bezoekers voor de ingang van de TheaterHangaar af te zetten en hier ook weer op te halen. Als u dit aangeeft bij de parkeerwachters zullen zij u de juiste weg wijzen. U hoeft dan geen parkeerkaart aan te schaffen.

Is er een garderobe aanwezig?

Ja, er is een garderobe aanwezig.

Mag ik roken in het theater?

De TheaterHangaar is een rookvrij theater. Dit geldt ook voor elektronisch roken. U kunt buiten voor de ingang of boven op het panoramaterras roken.

Wat zijn de rolstoelfaciliteiten?

Informatie over de rolstoelfaciliteiten vindt u hier.

Wat zijn de faciliteiten voor slechthorenden?

U vindt op deze pagina de desbetreffende informatie.

Hoe is de toegankelijkheid theaterzaal?

U vindt hier de desbetreffende informatie.

Zijn er hulphonden toegestaan in het theater, de voorstelling?

In de TheaterHangaar worden blindengeleide- en hulphonden toegelaten. Er moet wel rekening worden gehouden met onder andere luide knallen en de draaiende theaterzaal.

Is er verwarming / airco in de TheaterHangaar?

Zowel de theaterfoyer als theaterzaal zijn volledig verwarmd. Aan het einde van de voorstelling kan het een paar minuten plotseling afkoelen vanwege buitenlucht in de theaterzaal. In de TheaterHangaar is airco aanwezig zodat ook in de zomer de temperatuur aangenaam is.

Eten en drinken

Kan ik voor of na de voorstelling eten en/of drinken in het theater?

De TheaterHangaar heeft diverse bars in de foyer en een eigen restaurant, Restaurant Noordeinde, waar u gebruik kunt maken van een lunch of diner. Op de pagina Restaurant vindt u alle informatie.

Kan er met mijn allergie of met mijn dieetwensen rekening worden gehouden?

Graag horen we voorafgaand aan uw bezoek aan Restaurant Noordeinde of u een bepaalde allergie of dieet heeft, zodat we hier tijdig rekening mee kunnen houden. U kunt dit kenbaar maken door een mail te sturen aan [email protected].

Merchandise

Waar kan ik programmaboekjes of andere merchandise kopen?

Merchandise is verkrijgbaar bij de merchandisebalie in de entreehal van de TheaterHangaar of via de pagina Merchandise op deze website. U kunt ook tijdens het reserveren van tickets direct een programmaboek selecteren. Het programmaboek kunt u dan op vertoon van een voucher afhalen bij de merchandisebalie van de TheaterHangaar.

Nieuwsbrief / vriendenprogramma

Waar kan ik me aan- of afmelden?

U kunt zich middels onderstaande button aanmelden. Afmelden kunt u middels de afmeldmogelijkheid onderaan in de nieuwsbrieven.

Handige links

Klik op de pictogrammen voor meer informatie.