Menu
Home Tickets

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar service@soldaatvanoranje.nl.

Vouchers

Waar kan ik mijn voucher vinden?

U heeft uw voucher(s) op 2 juli per e-mail ontvangen. Het gaat hierbij om het oorspronkelijk e-mailadres dat u tijdens de bestelling heeft opgegeven.

De afzender van deze mail is NEW Productions, de producent van Soldaat van Oranje – De Musical. Heeft u meerdere boekingen gemaakt, dan ontvangt u voor elke boeking een aparte mail met uw voucher(s). Let op: gebruik uw voucher(s) die u op 2 juli per e-mail heeft ontvangen, om verwarring te voorkomen zijn alle eerder verzonden vouchers ongeldig gemaakt

Kunt u uw voucher niet meer terugvinden, mail dan naar service@soldaatvanoranje.nl. Graag uw e-mailadres doorgeven van de oorspronkelijke boeking.

Wat is de waarde van mijn voucher?

Vrijdag 2 juli zijn alle vouchers verstuurd. De waarde van uw voucher(s) komt overeen met het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Ik heb meerdere vouchers ontvangen. Waarom is dat en moet ik deze tegelijkertijd verzilveren?

U heeft meerdere vouchers ontvangen als u meerdere boekingen heeft gemaakt. U heeft bijvoorbeeld eerst tickets geboekt en op een later tijdstip een parkeerkaart. U kunt meerdere vouchers in een bestelling verzilveren, maar dat is niet noodzakelijk.

De waarde van mijn voucher klopt niet, hoe kan dit?

In sommige gevallen is een deel van het aankoopbedrag gerestitueerd. De desbetreffende personen zijn hierover per mail geïnformeerd. Wellicht zijn de mail en overboeking u ontgaan. Mocht u hierover vragen hebben, kunt u contact opnemen met service@soldaatvanoranje.nl.

Hoe verzilver ik mijn voucher en indien geen voldoende saldo, kan ik bijbetalen?

Via de pagina Tickets kunt u uw voucher verzilveren

  1. Selecteer de gewenste datum en tijd.
  2. Kies het gewenste aantal tickets en rang.
  3. Bij de stap ‘kies betaling en levering’ klikt u op de blauwe tekst ‘verzilver hier uw voucher, tegoedbon of cadeaubon’. Vul de code in om uw voucher te verzilveren. Bij meerdere vouchers herhaalt u dit.
  4. Een eventueel openstaand bedrag kunt u afrekenen via de overige betaalmethoden.

U kunt uw voucher ook telefonisch verzilveren via het nummer dat u in uw e-mail heeft ontvangen.

U dient bij te betalen als er een prijsverschil is ontstaan door het kiezen van een andere rang of weekdag.

Hoe lang is mijn voucher geldig?

Deze is onbeperkt geldig.

Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn vouchernummer. Wat nu?

Mocht u tijdens uw boekingsproces een foutmelding ontvangen dan kan dit verschillende redenen hebben:

  • U heeft een foutief vouchernummer ingevuld, check het nummer.
  • Het saldo is ontoereikend.

Mocht u er niet uitkomen, verzoeken wij u contact op te nemen via service@soldaatvanoranje.nl.

Ik heb nog een restant tegoed. Wat gebeurt daarmee?

Mocht u restant tegoed hebben dan kunt u dit gebruiken voor een nieuwe boeking van tickets, VOORAF gekochte extra’s of u kunt dit aan iemand anders cadeau geven middels het reserveren van een cadeaubon. U kunt uw voucher niet gebruiken voor aankopen in de TheaterHangaar.

Ik had al tickets of extra’s geboekt. Zijn deze nog geldig?

Alle tickets voor de voorstellingen en extra’s vanaf 12 maart 2020 zijn geannuleerd. U ontvangt voor de waarde van deze aankoop een voucher. Deze is op vrijdag 2 juli verzonden.

De afzender van deze mail is NEW Productions, de producent van Soldaat van Oranje – De Musical. Heeft u meerdere boekingen gemaakt, dan ontvangt u voor elke boeking een aparte mail met uw voucher(s). Let op: om verwarring te voorkomen zijn alle eerder verzonden vouchers ongeldig gemaakt, gebruik dus uw voucher(s) die u vandaag ontvangt.

Kunt u uw voucher niet meer terugvinden, mail dan naar service@soldaatvanoranje.nl. Graag uw e-mailadres doorgeven van de oorspronkelijke boeking.

 

Ik heb mijn kaarten cadeau gekregen en heb geen voucher ontvangen. Wat nu?

U dient contact op te nemen met de persoon die u de kaarten cadeau heeft gegeven. Deze persoon heeft een voucher ontvangen.

Ik had via Hotels van Oranje een hotelarrangement geboekt. Hoe kan ik hier alsnog gebruik van maken?

Onze partner Hotels van Oranje neemt contact met u op om uw voorkeur te bespreken.

Ik heb geen bericht ontvangen betreffende mijn voucher. Wat nu?

U ontvangt geen bericht als u tickets via een niet officieel verkoopkanaal heeft gekocht. Tickets voor Soldaat van Oranje – De Musical worden uitsluitend via soldaatvanoranje.nl of eventim.nl verkocht.

Als u kaarten niet via soldaatvanoranje.nl of eventim.nl heeft gekocht dan dient u contact op te nemen met de klantenservice van de organisatie waar of de persoon van wie u deze kaarten heeft gekocht.

Ik had een busarrangement geboekt. Kan ik een nieuwe datum boeken?

U dient contact op te nemen met de busmaatschappij waar u de boeking heeft geplaatst.

Wij hebben een groepsreservering gemaakt. Kunnen wij daar weer gebruik van maken?

Onze partner Bookx zal contact met u opnemen om uw voorkeur en de verschillende mogelijkheden te bespreken.

Ik had al een parkeerkaart gekocht, kan ik die gebruiken?

Op 2 juli hebben voucherhouders een mail ontvangen met daarin een voucher met de waarde van uw parkeerkaart. U dient een nieuwe parkeerkaart aan te schaffen voor de door u gekozen voorstellingsdag via deze pagina.

Kan ik mijn voucher gebruiken als parkeerkaart

Nee, met de waarde op uw voucher kunt u een parkeerkaart reserveren voor de door u gekozen voorstellingsdag. De voucher kan niet dienen als parkeerkaart.

Voucherhouders hebben op 15 juli een mail ontvangen met een rechtstreekse verkooplink waarmee ze de extra’s zoals een parkeerkaart, lunch, diner, pauze-arrangement of programmaboek kunnen bestellen.

Coronamaatregelen

Hoeveel bezoekers laten jullie toe in de zaal?

Op 14 september 2021 werd bekend dat wij vanaf 1 oktober weer met een volledige zaalbezetting mogen beginnen.

Welke coronamaatregelen worden gehanteerd?

Coronatoegangsbewijs
Voor toegang tot de TheaterHangaar hebben bezoekers vanaf 13 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs nodig en vanaf 14 jaar ook een geldig identiteitsbewijs. Het coronatoegangsbewijs kan een vaccinatiebewijs zijn, een bewijs dat u hersteld bent van corona (herstelbewijs) of een negatieve testuitslag (testbewijs). Deze laatste optie is te plannen via www.testenvoortoegang.nl. Let op: een GGD test of thuistest is geen geldige testuitslag.

Beschikt u over een van de drie bovenstaande opties, download dan thuis alvast CoronaCheck-app op uw telefoon en upload ook uw QR-code. Geen smartphone? U kunt een papieren QR-code aanvragen via www.coronacheck.nl. Neemt u in dat geval de geprinte QR-code mee naar de TheaterHangaar. Andere testbewijzen dan een geldige QR-code, zoals het gele boekje geven geen toegang.

Hier vindt u alle actuele informatie.

Moet ik testen voor toegang?

Coronatoegangsbewijs
Voor toegang tot de TheaterHangaar hebben bezoekers vanaf 13 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs nodig en vanaf 14 jaar ook een geldig identiteitsbewijs. Het coronatoegangsbewijs kan een vaccinatiebewijs zijn, een bewijs dat u hersteld bent van corona (herstelbewijs) of een negatieve testuitslag (testbewijs). Deze laatste optie is te plannen via www.testenvoortoegang.nl. Let op: een GGD test of thuistest is geen geldige testuitslag.

Beschikt u over een van de drie bovenstaande opties, download dan thuis alvast CoronaCheck-app op uw telefoon en upload ook uw QR-code. Geen smartphone? U kunt een papieren QR-code aanvragen via www.coronacheck.nl. Neemt u in dat geval de geprinte QR-code mee naar de TheaterHangaar. Andere testbewijzen dan een geldige QR-code, zoals het gele boekje geven geen toegang.

Hier vindt u alle actuele informatie.

Ik of iemand uit mijn gezelschap heeft corona, kan ik dan omboeken?

Wij verzoeken u uiterlijk vóór 11:00 uur op de dag van de voorstelling ons hierover te berichten. In de servicemails die u voorafgaande aan uw bezoek heeft ontvangen, staan de details over de dan geldende maatregelen en hoe u ons kunt bereiken. Het is daarom belangrijk dat u een geldig e-mailadres opgeeft tijdens uw bestelling. Na 11.00 uur op de dag van de voorstelling is het omboeken van tickets niet meer mogelijk. 

 

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidig uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren.

Hiernaast kunnen we mededelen dat we geen gebruik maken van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’.

Kaarten

Waar kan ik mijn extra’s zoals een parkeerkaart, lunch, diner, pauze-arrangement of programmaboek bestellen?

Extra’s zoals een lunch, diner, pauze-arrangement, programmaboek of parkeerkaart kunt u via deze pagina bestellen.

 

Wij willen 10 of meer tickets reserveren. Hoe kunnen we dat doen?

Tickets voor méér dan 10 personen kunt u boeken op de pagina Groepen 10+.

Kan ik mijn eigen plaatsen selecteren?

Ja, dat is mogelijk. Mocht u hier niet uitkomen dan kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via 0900 1324 € 0,45 pm (dagelijks van 10.00 – 15.00 uur)

Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?

Deze kunt u uitsluitend telefonisch reserveren via 0900 1324  € 0,45 pm (dagelijks van 10.00 – 15.00 uur).

Hoe koop ik tickets?

Op de pagina Tickets vindt u alle informatie over het online of telefonisch boeken van tickets mét en zonder arrangement.

 

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Klik hier voor de betreffende informatie.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

U neemt per email contact op via service@soldaatvanoranje.nl.

Indien u tickets via Eventim heeft geboekt dan neemt u contact op met hen via: 0900-5001353 of via contact@eventim.nl.

 

Is het nodig om mijn tickets te printen?

Mocht u de tickets op uw mobiele telefoon hebben en de barcode/ QR-code is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf uw mobiele telefoon. In uw bevestigingsmail heeft u ook de mogelijkheid gekregen om de tickets aan uw wallet op de smartphone toe te voegen. Anders is het noodzakelijk om de tickets te printen en deze bij de toegangscontrole te tonen.

Betaal ik service en/of transactiekosten?

De prijzen zijn incl. btw en servicekosten per kaart en excl. verzendkosten per bestelling: € 2,50 voor verzending per post binnen Nederland / e-tickets kosteloos.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde tickets?

De tickets of e-tickets ontvangt u direct in uw mailbox na de bevestiging van de boeking of enkele werkdagen later per post als u dat heeft aangegeven.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Tickets kunnen niet geruild of geannuleerd worden. Mocht u zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebben dan kunt u nagaan bij uw verzekeringsmaatschappij of zij u compenseert.

Indien u of iemand in uw gezelschap corona heeft, kunnen deze tickets worden omgeboekt.
Wij verzoeken u uiterlijk vóór 11:00 uur op de dag van de voorstelling ons hierover te berichten. In de servicemails die u voorafgaande aan uw bezoek heeft ontvangen, staan de details over de dan geldende maatregelen en hoe u ons kunt bereiken. Het is daarom belangrijk dat u een geldig e-mailadres opgeeft tijdens uw bestelling. Na 11.00 uur op de dag van de voorstelling is het omboeken van tickets niet meer mogelijk.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Hoe kan ik telefonisch reserveren vanuit het buitenland?

Reserveren vanuit het buitenland: +31 (0)88 123 24 24 (bereikbaar dagelijks van 10.00 – 15.00 uur)

Voorstelling

Mag er tijdens de voorstelling gefotografeerd worden, mogen er opnames gemaakt worden?

Het is niet toegestaan tijdens de voorstelling in de zaal foto-, film- en geluidsopnames te maken.

Moet mijn telefoon helemaal uit tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling uw telefoon aan te laten staan, ook trilstand kan storing veroorzaken bij de apparatuur van het theater.

Wat is de adviesleeftijd voor kinderen?

De adviesleeftijd voor het bezoeken van Soldaat van Oranje – De Musical is vanaf 12 jaar. Het is helaas niet toegestaan baby’s en peuters tot 4 jaar bij de voorstelling aanwezig te laten zijn.

Wordt er rook/damp gebruikt in de voorstelling?

Tijdens verschillende scènes in Soldaat van Oranje – De Musical komt rook en damp vrij. Als u last heeft van COPD/astma dient u hier rekening mee te houden.

Wat zijn de begin- en eindtijden van de voorstelling?

  • De avondvoorstelling (wo t/m za) begint om 19.30 uur.
  • De matineevoorstelling (wo t/m za) begint om 13.30 uur.
  • Op zondag begint de voorstelling om 14.00 uur.

Let op! Dinsdag 28 december matineevoorstelling om 14.00 uur, vrijdag 31 december matineevoorstelling om 14.00 uur.

De voorstelling duurt 2 uur en 55 minuten exclusief een pauze van 30 minuten.

Hoe lang duurt de pauze?

Halverwege de voorstelling is er een pauze van 30 minuten.

Is het mogelijk naar het toilet te gaan tijdens de voorstelling?

Tijdens de voorstelling is het niet mogelijk de theaterzaal te betreden. Dit houdt in dat u de zaal kunt verlaten voor een toiletbezoek, maar hierna niet meer terug de zaal in kunt gaan. Dit kan pas weer na de pauze.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Ivm de draaiende theaterzaal kunnen bezoekers die na aanvang van de voorstelling arriveren pas na de pauze plaatsnemen.

TheaterHangaar

Ik had al een parkeerkaart gekocht, kan ik die gebruiken?

Op 2 juli hebben voucherhouders een mail ontvangen met daarin een voucher met de waarde van uw parkeerkaart. U dient een nieuwe parkeerkaart aan te schaffen voor de door u gekozen voorstellingsdag via deze pagina.

Kan ik mijn voucher gebruiken als parkeerkaart

Nee, met de waarde op uw voucher kunt u een parkeerkaart reserveren voor de door u gekozen voorstellingsdag. De voucher kan niet dienen als parkeerkaart.

Voucherhouders hebben op 15 juli een mail ontvangen met een rechtstreekse verkooplink waarmee ze de extra’s zoals een parkeerkaart, lunch, diner, pauze-arrangement of programmaboek kunnen bestellen.

Is de pendelservice vanaf station Leiden beschikbaar en hoe werkt dit?

De pendelservice is beschikbaar en kan op een later tijdstip geboekt worden.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt direct naast de TheaterHangaar parkeren. Een parkeerkaart kunt u via deze pagina boeken of via de servicemail die u voorafgaand aan de voorstelling ontvangt. Deze parkeerkaart kost  € 7,75 exclusief verzendkosten. Ook kunnen parkeerkaarten op locatie bij de parkeerwachters gekocht worden via pin of creditcard. Op locatie betaalt u € 10,00  per parkeerkaart.

De parkeerplaats van het theater heeft een aantal parkeervakken voor mindervaliden, vlakbij de ingang van het theater. Op vertoon van een mindervaliden parkeerkaart kunt u gratis parkeren.

Er is één laadpaal aanwezig.

 

Is er een pauze?

Ja, 30 minuten.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zaal eruit?

In het bestelproces krijgt u de zaalplattegrond te zien.
Vooralsnog gaan we uit van de mogelijkheid van een volledig bezette theaterzaal. Er wordt gespeeld volgens de op dat moment geldende richtlijnen van de overheid.

 

Hoe kan ik met het theater contact opnemen?

Contactgegevens staan vermeld op de pagina Contact.

Wat is de routebeschrijving naar TheaterHangaar?

Adres en routebeschrijving vindt u op de pagina Bereikbaarheid.

Wat zijn de algemene bezoekersvoorwaarden?

Hier kunt u onze algemene bezoekersvoorwaarden inzien.

Wat zijn de openingstijden van het parkeerterrein, de TheaterHangaar, de theaterkassa en het restaurant?

De openingstijden staan vermeld op de pagina van de TheaterHangaar.

Met wie kan ik contact opnemen wanneer ik iets ben verloren?

Gevonden voorwerpen bij TheaterHangaar op iLost

Wat zijn de mogelijkheden betreffende afzetten voor de deur?

Het is mogelijk om bezoekers voor de ingang van de TheaterHangaar af te zetten en hier ook weer op te halen. Als u dit aangeeft bij de parkeerwachters zullen zij u de juiste weg wijzen. U hoeft dan geen parkeerkaart aan te schaffen.

Is er een garderobe aanwezig?

De garderobe is gesloten. Eventuele jassen en tassen dient u mee te nemen naar de zaal. We vragen u om geen tassen groter dan A4 mee te nemen.

Mag ik roken in het theater?

De TheaterHangaar is een rookvrij theater. Dit geldt ook voor elektronisch roken. U kunt buiten voor de ingang of boven op het panoramaterras roken.

Wat zijn de rolstoelfaciliteiten?

Informatie over de rolstoelfaciliteiten vindt u hier.

Wat zijn de faciliteiten voor slechthorenden?

U vindt op deze pagina de desbetreffende informatie.

Hoe is de toegankelijkheid theaterzaal?

U vindt hier de desbetreffende informatie.

Zijn er hulphonden toegestaan in het theater, de voorstelling?

In de TheaterHangaar worden blindengeleide- en hulphonden toegelaten. Er moet wel rekening worden gehouden met onder andere luide knallen en de draaiende theaterzaal.

Is er verwarming / airco in de TheaterHangaar?

Zowel de theaterfoyer als theaterzaal zijn volledig verwarmd. Aan het einde van de voorstelling kan het een paar minuten plotseling afkoelen vanwege buitenlucht in de theaterzaal. In de TheaterHangaar is airco aanwezig zodat ook in de zomer de temperatuur aangenaam is.

Eten en Drinken

Kan ik voor of na de voorstelling eten en/of drinken in het theater?

De TheaterHangaar heeft diverse bars in de foyer en een eigen restaurant, Restaurant Noordeinde, waar u gebruik kunt maken van een lunch of diner. Op de pagina Restaurant vindt u alle informatie.

Kan er met mijn allergie of met mijn dieetwensen rekening worden gehouden?

Graag horen we voorafgaand aan uw bezoek aan Restaurant Noordeinde of u een bepaalde allergie of dieet heeft, zodat we hier tijdig rekening mee kunnen houden. U kunt dit kenbaar maken door een mail te sturen aan info@theaterhangaar.nl.

Kan ik eten of drinken meenemen in de zaal?

Het is niet toegestaan om eten en/of drinken mee te nemen naar de theaterzaal. Daarom kunt u 5 minuten voor aanvang van de voorstelling niet meer bestellen.

Merchandise

Waar kan ik programmaboekjes of andere merchandise kopen?

Merchandise is verkrijgbaar bij de merchandisebalie in de entreehal van de TheaterHangaar of via de pagina Merchandise op deze website. U kunt ook tijdens het reserveren van tickets direct een programmaboek selecteren. Het programmaboek kunt u dan op vertoon van een voucher afhalen bij de merchandisebalie van de TheaterHangaar.

Nieuwsbrief / Vriendenprogramma

Waar kan ik me aan- of afmelden?

U kunt zich middels onderstaande button aanmelden. Afmelden kunt u middels de afmeldmogelijkheid onderaan in de nieuwsbrieven.